• NextPrevious

AlchemieDe onweerstaanbare kracht van marketing

Bekijk alles van

Rory Sutherland

Kies uitvoering
Aantal 1
14.99
Direct te downloaden

Samenvatting

Samenvatting
Sutherland onthult de magie van de marketing Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand – NIEMAND! – het lekker vindt? Dat komt omdat mensen irrationeel zijn; ze baseren hun beslissingen op subtiele externe signalen (het kleine blauwe blikje) in plaats van objectieve kwaliteiten (smaak, prijs en kwaliteit). De wereld is onoplosbaar complex en willekeurig. Dit betekent dat toekomstig succes niet door een boekhoudkundige spreadsheet ontstaat. Om de jackpot te winnen, moet je onweerstaanbare ideeën oproepen: de magische kunst van alchemie beheersen. Rory Sutherland, marketing-legende van Ogilvy, ontrafelt menselijk gedrag en combineert splinternieuw onderzoek, vermakelijke anekdotes en psychologische inzichten uit zijn 35 jaar aan ervaring voor alle grote merken. Hij interviewt grootheden als Daniel Kahneman en Richard Thaler om tot zijn eigen onconventionele en onuitputtelijk nieuwsgierige aanpak te komen. Branding kan niet alleen helpen bij het verkopen van producten, maar kan ook sociale doelen bevorderen: mensen belasting laten betalen, de volksgezondheid verbeteren of het bevorderen van meer vrouwen in de technologiesector. Sutherland neemt zijn lezer mee door de onvoorspelbare en fascinerende wereld van het nemen van beslissingen.

Productinformatie

Auteur
Rory Sutherland
Uitgever
Spectrum
Taal
Nederlands
ISBN
9789000346196
Productsoort
eBook
Uitvoering
eBook
Categorie
BoekenNederlandse boekenGezondheid & PsychologiePsychologiePsychologie
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
10/3/2019
Aantal pagina's
389
Formaat
0 x 0 x 0
Lees meer...

De nieuwste eBooks

Bekijk alles Ontdek de nieuwste eBooks van dit moment. Zo mis je niets.

Laatst bekeken