Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Kies uitvoering
Aantal
52.95
Binnen 3 tot 5 werkdagen in huis

Samenvatting

Samenvatting
Managers in zorginstellingen zijn vaak vakinhoudelijke deskundig op een of twee gebieden. Daarnaast hebben zij echter inzicht nodig in alle bedrijfskundige aspecten van de organisatie. Een optimale bedrijfsvoering vraagt om een brede oriëntatie. Bedrijfskundige aspecten in de zorg biedt managers informatie over en inzicht in de verschillende besturingsaspecten waar zij dagelijks mee te maken hebben. De informatie in dit boek is toegankelijk en to the point. Deze helpt managers zowel mensen als processen beter aan te sturen. Na een inleidend hoofdstuk over de trends in de zorgsector volgen tien hoofdstukken over verschillende bedrijfskundige aspecten: strategie, marketing en cliëntgerichtheid, financieel management, organiseren en management, organisatieverandering: van managen naar faciliteren, human resource management, informatie- en communicatietechnologie, logistiek management, gezondheidsrecht en leiderschap en zelfmanagement. Al deze hoofdstukken zijn specifiek toegespitst op de zorgsector. De hoofdstukken zijn geschreven door ervaren managers en opleiders uit de zorgsector.

Productinformatie

Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum
Taal
Nederlands
ISBN
9789036816366
Productsoort
Boek
Uitvoering
Gebonden
Categorie
BoekenNederlandse boekenStudieboekenGeneeskundeGezondheidswetenschappen
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
9/17/2018
Aantal pagina's
418
Formaat
231 x 156 x 33 mm
Lees meer...

Bestsellers

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken