• NextPrevious

Creating a Brand Identity: A Guide for Designers

Bekijk alles van

Catharine Slade-brooking

Kies uitvoering
Aantal
24
Morgen in huis

Samenvatting

Samenvatting
Creating a brand identity is a fascinating and complex challenge for the graphic designer. It requires practical design skills and creative drive as well as an understanding of marketing and consumer behaviour. This practical handbook is a comprehensive introduction to this multifaceted process. Exercises and examples highlight the key activities undertaken by designers to create a successful brand identity, including defining the audience, analyzing competitors, creating mood boards, naming brands, designing logos, presenting to clients, rebranding and launching the new identity. Case studies throughout the book are illustrated with brand identities from around the world, including a diverse range of industries - digital media, fashion, advertising, product design, packaging, retail and more.
Lees meer...

Productinformatie

Auteur
Catharine Slade-brooking
Uitgever
Laurence King Publishing
Taal
Engels
ISBN
9781780675626
Productsoort
Boek
Uitvoering
Paperback
Categorie
BoekenEngelse boekenKunst & CultuurFotografie & DesignVormgeving en design
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
1/1/2016
Aantal pagina's
160
Formaat
210 x 150 x 22 mm
Lees meer...

Bestsellers

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken