Design Thinking

Bekijk alles van

Guido Stompff

Kies uitvoering
Aantal 1
16.25
Dit product is online uitverkocht. Probeer het in jouw Bruna.

Samenvatting

Samenvatting
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie! Waarom een nieuwe denk- en werkwijze? Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken. Wat biedt design thinking? Leer van designers en architecten, zij beginnen met niets en leveren vervolgens iets onverwachts op. We noemen dit design thinking, wat een fundamenteel andere benadering is dan we gewend zijn. Meer zoekend, oplossingsgericht en met de mens centraal. Dit boek geeft inzicht in de kern van design thinking en biedt een werkwijze die iedereen kan toepassen. Voor organisaties met een overdreven controlezucht die elke frisse gedachte in de kiem smoren, is design thinking het ultieme tegengif. Experts over design thinking 'Start-ups moeten kunnen schakelen op onverwachte momenten. Met design thinking gaat dit sneller en beter.' - Paulien Strijland, program manager Brightlands Innovation Factory 'Als je vastloopt, dan helpt de 1-10-100 methode om wel een goed idee te bedenken. Bij het ontwerpen is mijn zelfvertrouwen sterk gegroeid.' - Gina Hooiveld, studente TU Eindhoven 'Guido coacht onze residents om samen met bezoekers te werken aan maatschappelijk relevant design. Dit boek beschrijft vanuit die praktijk hoe je design thinking kunt leren en toepassen.' - Hans Gubbels, directeur Cube design museum 'Design thinking heeft mij enorm geraakt en op een bepaalde manier "aan" gezet. Heerlijk om ontdaan van aannames tot prachtige en verrassende experimenten en creaties te komen.' - Marty van Dam, directeur Mens en Maatschappij, Wonen Limburg
Lees meer...

Productinformatie

Auteur
Guido Stompff
Uitgever
Boom
Taal
Nederlands
ISBN
9789024421442
Productsoort
eBook
Uitvoering
eBook
Categorie
BoekenNederlandse boekenBusiness & CommunicatieManagementManagement
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
7/26/2018
Aantal pagina's
188
Formaat
0 x 0 x 0
Lees meer...

De nieuwste eBooks

Bekijk alles Ontdek de nieuwste eBooks van dit moment. Zo mis je niets.

Laatst bekeken