En wat als we nu weer eens gewoon gingen lesgeven?
En wat als we nu weer eens gewoon gingen lesgeven?
En wat als we nu weer eens gewoon gingen lesgeven?
En wat als we nu weer eens gewoon gingen lesgeven?
25.95

3 - 5 Werkdagen

Als leraar of schoolleider ervaar je veel werkdruk. Dagelijks komen er allerlei zaken op je af die veel tijd en aandacht vragen. Dit kunnen problemen zijn die zich maar niet lijken op te lossen, of collega’s die regels en afspraken zijn vergeten. En terwijl je de plooien van de dag gladstrijkt, schiet je te binnen dat je bij een vergadering of overleg wordt verwacht. ’s Avonds plof je op de bank en verzucht je: ‘Kon ik maar weer eens gewoon lekker lesgeven.’ In dit boek leggen Eva Naaijkens en Martin Bootsma uit hoe je de werkdruk in je schoolorganisatie kunt verlagen en hoe je daardoor ruimte krijgt om je vakmanschap te ontwikkelen. Ze presenteren een kwaliteitsaanpak die eenvoudig en efficiënt is: Enigma. Het zorgt ervoor dat situaties die op elke school voorkomen gestroomlijnd worden, dat er niet of nauwelijks wordt vergaderd en dat jij als leraar tijd hebt om goed onderwijs te geven. Deze kwaliteitsaanpak is voor elke basisschool geschikt. Door als school te werken vanuit een beperkt aantal ambities en doelen, ontstaat er een focus op goed onderwijs. Dat is onderwijs waarbij de leraar haar professionaliteit optimaal kan ontwikkelen en waarvan de leerlingen optimaal zullen profiteren.

0 | 0

  • : Martin Bootsma, Eva Naaijkens
  • : Uitgeverij Pica
  • : 9789492525390
  • : Nederlands
  • : Paperback
  • : 184
  • : september 2018
  • : 547
  • : 238 x 170 x 18 mm.
  • : Onderwijsadministratie en organisatie; Onderwijsstrategieën en beleid; Onderwijssystemen en onderwijsstructuren