Feedback met impact is dialoog
Nederlands
168

Feedback is het meest krachtige medium in leerprocessen. Het is dus cruciaal om dit op de juiste manier te gebruiken. In dit boek laten de auteurs zien wat feedback precies inhoudt en hoe je er het beste mee om kunt gaan. ‘Feedback met impact is dialoog’ is opgebouwd uit drie delen. In deel 1 wordt geschetst wat feedback is en hoe je het kunt inzetten. De auteurs gaan daarbij in op het feedbackproces, feedbackzoekgedrag en de kwaliteit van de feedback-boodschap. Feedback heeft pas impact als er sprake is van dialoog. Het waarom, wat en hoe van de feedbackdialoog staat centraal in deel 2. Deel 3 biedt veel praktische voorbeelden. Docenten/coaches van diverse opleidingen vertellen hoe zij de feedbackdialoog integreerden in hun opleiding. Ook komen veel tips aan bod, voor software en apps ter ondersteuning van het feedbackproces. Dit boek is essentieel voor iedereen die zich bezighoudt met het begeleiden van lerenden: trainers, coaches, docenten, beleidsmakers en opleidingsmanagers. De inhoud is zowel te gebruiken tijdens het coachen van lerenden als bij het vormgeven van opleidingen. Filip Dochy is als professor Learning & Development o.a. betrokken bij de European Academy of Science (Academia Europeae) en als TOP1% scientist bij het USERN. Hij is founder van EAPRIL en past-president van EARLI; hij is founding editor van de Educational Research Review en Frontline Learning Research. Mien Segers is professor Corporate Learning aan de Business School, Universiteit Maastricht. Ze is editor van de EARLI book series New perspectives on Learning and Instruction. In 2022 kreeg ze in Brussel de Belgische Francqui-prijs als buitenlands hoogleraar voor o.a. haar werk rond High Impact Learning.

0 | 0

  • : 9789024441921
  • : Nederlands
  • : Paperback
  • : 168
  • : januari 2022
  • : 327
  • : 240 x 170 x 11 mm.