• NextPrevious

Gamification in de klas

Bekijk alles van

Sem van Geffen

Kies uitvoering
Aantal 1
24.95
Direct te downloaden

Samenvatting

Samenvatting
Kinderen, pubers en jongvolwassenen willen de wereld ontdekken en dat doen ze het liefst door te spelen. Onderwijsprofessionals kunnen nu nog beter anticiperen op deze behoefte, dankzij gamification. Game-elementen kunnen worden geïntegreerd in een rijke context met haalbare, uitdagende opdrachten. Voor het gamificeren van leersituaties dienen zich diverse opties aan: van een eenvoudig, aangepast bordspel met geïntegreerde leerinhoud tot een complete game-ervaring inclusief storytelling en differentiatie. Gamification biedt docenten, studenten van lerarenopleidingen en onderwijskundig ontwikkelaars een uitgelezen kans om lessenreeksen te bedenken of te herontwerpen. Wat zijn de mogelijkheden? Introduceer een nieuw project of vernieuwd thema als game in de klas. Maak gebruik van een toegankelijk repertoire vol handige tips van professionals en inzichten uit onderzoek naar gamification. Koppel praktijkonderzoek aan de interventie in de klas en evalueer de effecten van gamification op motivatie. Al deze stappen worden behandeld in dit gedegen, vlot geschreven boek. Benieuwd wat jij in de klas met gamification kunt doen? Met dit boek kun je meteen aan de slag!
Lees meer...

Productinformatie

Auteur
Sem van Geffen
Uitgever
School voor de Toekomst
Taal
Nederlands
ISBN
9789078300052
Productsoort
eBook
Uitvoering
eBook
Categorie
BoekenNederlandse boekenStudieboekenOnderwijs en opvoedingOnderwijskunde
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
9/1/2014
Aantal pagina's
108
Formaat
0 x 0 x 0
Lees meer...

De nieuwste eBooks

Bekijk alles Ontdek de nieuwste eBooks van dit moment. Zo mis je niets.

Laatst bekeken