• NextPrevious

Groene leugensDuurzaamheid als verkooptruc

Bekijk alles van

Kathrin Hartmann

Kies uitvoering
Aantal
19.99
Morgen in huis

Samenvatting

Samenvatting
In 'Groene leugens' laat Kathrin Hartmann zien dat consumenten steeds meer doordrongen raken van hun te grote ecologische voetafdruk. Ze kopen steeds vaker hun producten bij bedrijven die milieuvriendelijke beloftes te doen. Maar zijn die bedrijven allemaal wel echt zo milieuvriendelijk? Nou nee. Producenten maken zich schuldig aan 'greenwashing'. Ze 'doen groen', maar gaan ondertussen door met hun destructieve wijze van produceren. Zo is er het bedrog van BP waarmee het zijn aandeel in de grootste olieramp ter wereld wil verbergen. Of George Clooney, die ons namens Nestlé wil laten geloven dat de cupjes van Nespresso duurzaam gemaakt worden. En de consument? Die wil deze 'groene leugens' maar wat graag geloven. Want we willen wel groener leven, zolang we maar niet onze consumptie hoeven aan te passen. Groene leugens is een confronterend boek, maar Kathrin Hartmann geeft haar lezers uiteindelijk ook een optimistische boodschap mee: de wereld verbeteren is zo moeilijk niet, want het begint gewoon bij jezelf.

Productinformatie

Auteur
Kathrin Hartmann
Uitgever
Atlas Contact
Taal
Nederlands
ISBN
9789045037578
Productsoort
Boek
Uitvoering
Paperback
Categorie
BoekenNederlandse boekenBusiness & CommunicatieCommunicatieJournalistiek
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
10/24/2018
Aantal pagina's
240
Formaat
211 x 136 x 23 mm
Lees meer...

Bestsellers

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken