Het dwaze van God
Het dwaze van God
Het dwaze van God
Het dwaze van God
Nederlands
288
19.95

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag thuisbezorgd.

'Laat het nooit gebeuren dat jullie in vrijheid prijsgeven wat wij in tijden van vervolging nooit prijsgegeven hebben! Dit is ons getuigenis van de opstandingskracht van Christus!' Somalië begin jaren '90 van de vorige eeuw was de hel op aarde. Het land werd verscheurd door een vreselijke burgeroorlog en een verschroeiende droogte. Miljoenen Somaliërs stierven of ontvluchtten het land. En in het land met zo'n 8 miljoen inwoners waren nog geen 100 christenen. Nik en Ruth Ripken wisten zich geroepen door God voor dat land en zes jaar lang probeerden ze de liefde van God zichtbaar te maken aan de Somaliërs door een getuigenis van daden. Het was hun roeping, maar bij tijden leek het alsof het kwaad alles verwoeste wat God hen had opgedragen te doen. Ze ervoeren dat zowel in hun werk als in hun gezin. Het bracht hen in een geloofscrisis. Kan God werkelijk goed zijn als het leven zo duister is? Kun je nog geloven dat Christus alle macht heeft als je je gelovige vrienden de marteldood ziet sterven? Hoe overleeft geloof in tijden van vervolging? Is het geen dwaasheid te geloven in de opstandingskracht van Christus? Hun zoektocht naar antwoorden bracht hen bij vervolgde christenen over de hele wereld. Het aangrijpende getuigenis van de vele naamlozen die in dit boek aan het woord komen spreekt een duidelijke taal: 'Jezus Christus is het waard om voor te leven én voor te sterven.' Nik Ripken is één van de belangrijkste kenners van de vervolgde kerk in islamitische landen. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring als zendeling en diende vooral in Afrika en het Midden-Oosten. Hij is getrouwd met Ruth en vader van drie zonen. De middelste zoon, Tim, is thuis.

0 | 0