In conflict met de mediator?
Nederlands
224

De kwaliteit van mediation wordt, naast een gedegen opleiding van mediators en het systeem van permanente educatie, gewaarborgd door een adequate klachtenregeling en een tuchtrechtprocedure. Bij klachtbehandeling wordt gezocht naar een mogelijke oplossing van de kwestie terwijl bij tuchtrechtspraak de gedragingen van de mediator aan gedragsregels en beroepsethiek worden getoetst. Welke gevolgen kan dat hebben? Kunnen klachten worden voorkomen? Wat valt eruit te leren? Zijn de gedragingen van de mediator zodanig dat klager volmondig roept: "nooit meer mediation", of is de klacht- en tuchtrechtprocedure voor een mediator dusdanig belastend dat hij verzucht: "nooit meer mediation"?

Dit boek geeft inzicht in valkuilen en misverstanden die zich rond een mediation kunnen voordoen. Het biedt een zekere voorbereiding op wat er van ieder in een mediation mag worden verwacht. Het boek is niet alleen bedoeld voor mediators maar ook opleidingsinstellingen en degenen die van mediation gebruikmaken kunnen er hun voordeel mee doen.

Met een nabeschouwing van Friedrich Glasl.

0 | 0

  • : 9789012383103
  • : Nederlands
  • : Paperback
  • : 224
  • : december 2009
  • : 284
  • : 213 x 151 x 14 mm.
  • : NMI kennisreeks