• NextPrevious

Journalistiek denken en doen

Bekijk alles van

Piet Kaashoek Malou Willemars

Kies uitvoering
Aantal
39.95
Overmorgen in huis

Samenvatting

Samenvatting
Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces. Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collega's en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten. Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo's en hulpprogramma's. Journalistiek denken en doen is geschreven voor hbo- en wo-studenten journalistiek, communicatie en media. Daarnaast is deze uitgave ook interessant voor mediaprofessionals.

Productinformatie

Auteur
Piet KaashoekMalou Willemars
Uitgever
Boom
Taal
Nederlands
ISBN
9789089538109
Productsoort
Boek
Uitvoering
Paperback
Categorie
BoekenNederlandse boekenBusiness & CommunicatieCommunicatieJournalistiek
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
4/28/2016
Aantal pagina's
204
Formaat
241 x 170 x 12 mm
Lees meer...

Bestsellers

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken