Games ontwerpen met Game Maker
Games ontwerpen met Game Maker
Games ontwerpen met Game Maker
Games ontwerpen met Game Maker
Nederlands
401
29.99

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende dag thuisbezorgd.

Zelf een computerspel maken is niet alleen cool, maar spreekt ook nog eens tot ieders verbeelding! Met het programma Game Maker kun je ook zonder programmeerervaring snel een uitdagende computergame ontwikkelen. In dit boek leer je hoe je in totaal negen zeer verschillende, professioneel ogende games ontwikkelt.

Achter de schijnbare eenvoud van Game Maker Schuilt ook een zeer krachtige ontwikkelomgeving waarmee je op basis van GML - de ingebouwde programmeertaal van Game Maker - je eigen games verder kunt uitbouwen en verbeteren. Dit boek behandelt niet alleen het ontwikkelen van de genoemde spellen, maar geeft ook veel inzicht in de idee en beginselen die aan de basis van gamedesign liggen.

Tot de behandelde onderwerpen behoren:
- Game Maker installeren en gebruiken
- Werken met spirtes, objecten en rooms
- Achtergronden en geluid gebruiken
- Scores bijhouden en de high-score weergave
- Levels ontwerpen en toevoegen
- Ouderobjecten gebruiken en gedrag erven
- Een raamwerk maken en begin - en eindschermen toevoegen
- Multiplayer games en het gebruik van gezichtsvelden
- Werken met tijdlijnen, regels, statussen en reactief gedrag
- Tegen de computer spelen: intelligentie toevoegen
- Aan de slag met Game Maker Language (GML)
- Gamesdesign: uitdagingen, features en balans

Jacob Hobgood schrijft al computergames sinds hij elf jaar was. Hij wilde oorspronkelijk psycholoog worden, maar behaalde een graad in de informatica en belandde in de computergamesindustrie. Hij werkte zeven jaar als professioneel spelontwikkelaar bij Gremlin Interactive en Infogrames/Atari in Engeland, waar hij consolegames programmeerde. In die periode heeft hij bijgedragen aan een aantal succesvolle titels en heeft hij het programmeerteam geleid voor Micro Machines (Playstation 2 ,Xbox en Nintendo GameCube) en Hogs of War (Playstation). Op zijn website gamelearning.net heeft hij lesmateriaal verzameld en bespreekt hij diverse tools voor het ontwerpen van games. Sinds kort werkt, Jacob voor Sumo Digital.

Mark Overmars is hoogleraar aan de afdeling Informatica van de Universiteit van Utrecht en Scientific Director van het Center for Advanced Gaming and Simulation (www.gameresearch.nl) Hij is tevens de auteur van de Game Maker-software.

Van Duuren Media biedt een unieke service aan de kopers van dit boek. Registreer uw boek op internet en ontvang vervolgens gratis e-zines van de auteur met nog meer informatie en tips, of stel uw vraag op het auteurs- en lezersforum Surf direct naar www.registreeruwboek. nl

0 | 0

  • : M. Overmars, J. Habgood
  • : Van Duuren Media
  • : 9789059402843
  • : Nederlands
  • : Paperback
  • : 401
  • : januari 2007
  • : 667
  • : 228 x 170 x 22 mm.
  • : Leer jezelf MAKKELIJK...
  • : Geïntegreerde softwarepakketten