• NextPrevious

Managerial economics of non-profit organisations

Bekijk alles van

Marc Jegers

Kies uitvoering
Aantal
24.95
Morgen in huis

Samenvatting

Samenvatting
This is the second edition of a book that was, in 2008, the first to bring together the microeconomic insights on the functioning of non-profit organisations, complementing the wide range of books on the management of non-profit organisations by focusing instead on both theoretical and empirical work. First, definitions of non-profit organisations are considered, after which the economic rationale behind their existence is examined, followed by a study of the demand for them and its implications for their functioning. The final chapters look at the economic idiosyncrasies of non-profit organisations’ management, focusing on the fields of strategic management, marketing, accounting and finance. This book will be perfect for advanced undergraduates and postgraduates engaged in the study of non-profit organisations and managerial economics. Marc Jegers is Professor of Managerial Economics at the Vrije Universiteit Brussel in Belgium.
Lees meer...

Productinformatie

Auteur
Marc Jegers
Uitgever
Academic & Scientific publishers
Taal
Engels
ISBN
9789054879091
Productsoort
Boek
Uitvoering
Paperback
Categorie
BoekenEngelse boekenBusiness & CommunicatieBedrijfskundeBedrijfseconomie
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
6/22/2011
Aantal pagina's
180
Formaat
240 x 155 x 14 mm
Lees meer...

Bestsellers

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken