• NextPrevious

Managerial economics of non-profit organisations

Bekijk alles van

Marc Jegers

Kies uitvoering
Aantal
24.95
Levertijd 3 à 5 werkdagen

Samenvatting

Samenvatting
This is the second edition of a book that was, in 2008, the first to bring together the microeconomic insights on the functioning of non-profit organisations, complementing the wide range of books on the management of non-profit organisations by focusing instead on both theoretical and empirical work. First, definitions of non-profit organisations are considered, after which the economic rationale behind their existence is examined, followed by a study of the demand for them and its implications for their functioning. The final chapters look at the economic idiosyncrasies of non-profit organisations’ management, focusing on the fields of strategic management, marketing, accounting and finance. This book will be perfect for advanced undergraduates and postgraduates engaged in the study of non-profit organisations and managerial economics. Marc Jegers is Professor of Managerial Economics at the Vrije Universiteit Brussel in Belgium.
Lees meer...

Productinformatie

Auteur
Marc Jegers
Uitgever
Academic & Scientific publishers
Taal
Engels
ISBN
9789054879091
Productsoort
Boek
Uitvoering
Paperback
Categorie
BoekenEngelse boekenBusiness & CommunicatieBedrijfskundeBedrijfseconomie
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
6/22/2011
Aantal pagina's
180
Formaat
240 x 155 x 14 mm
Lees meer...

Top 100 gratis verzonden

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken