Verbal and visual rhetoric in a media world

Kies uitvoering
Aantal
46
Binnen 2 werkdagen in huis

Samenvatting

Samenvatting
Van oudsher is de studie van de retorica gericht op het verbale persuasieve discours in het politieke, juridische of ceremoniële domein. Retorica speelt zich af in de doxa; en focust zich dus op het publieke discours dat zich afspeelt in een onzekere wereld zonder ultieme waarheid. Culturele en politieke omstandigheden sporen ons telkens opnieuw aan om de positie en reikwijdte van de discipline te blijven bepalen. Een van de belangrijkste kenmerken van onze tijd is de groeiende invloed van visuele communicatie. Deze bundel onderzoekt hoe de discipline van de retorica zich ontwikkelt op dit moment, en hoe traditie en vernieuwing met elkaar te rijmen vallen. Hij behandelt nieuwe theoretische perspectieven, en stelt diverse retorische analyses van actuele cases voor. Een groot deel van deze collectie presenteert specifiek onderzoek naar de (nieuwe) media en de visuele overtuigingskracht van foto's, grafieken, cartoons, documentaires en video's. - Hilde van Belle is universitair hoofddocent Toegepaste Taalkunde aan de Katholieke Universiteit Leuven en bestuurslid van Rhetoric Society of Europe.
Lees meer...

Productinformatie

Uitgever
Universiteit Leiden hodn Leiden Universi
Taal
Engels
ISBN
9789087281908
Productsoort
Boek
Uitvoering
Paperback
Reeksnaam
Rhetoric in Society
Categorie
BoekenEngelse boekenTaalTaal & CultuurTaal & Cultuur
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
4/15/2013
Formaat
234 x 153 x 27 mm
Lees meer...

Bestsellers

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken