BIM op basis van BiSL® Next Courseware voor Business Information Management Foundation
70.00

Direct downloaden

Dit Courseware pakket bestaat uit twee publicaties, BIM op basis van BiSL® Next Courseware voor Business Information Management Foundation (ISBN: 978 94 0180 ). En BiSL ® Next in uitvoering (). Business-informatiemanagement (BIM) speelt een grote rol in de aansluiting tussen business en IT. In 2001 is voor het eerst een model beschreven voor business-informatiemanagement: BiSL® (Business information Services Library). In die tijd was er veelal sprake van watervalsgewijze systeemontwikkeling. Bovendien was de wereld nog lang niet zo gedigitaliseerd als nu en was het samenwerken als partners tussen business en IT nog maar weinig aan de orde. In dit trainingsmateriaal wordt, na een introductie, het gehele model BiSL® Next besproken. Daarbij wordt ingegaan op de structuur van het model bestaande uit domeinen (Governance, Strategy, Improvement en Operation), perspectieven (Business, Data, Service en Technology) en drivers (Need, Value, Capability en Mission). Vervolgens wordt het perspectief Data en datakwaliteit diepgaander belicht. Hierna volgt een verdieping op de meer uitvoerende domeinen Operation en Improvement en de activiteiten en producten daarbinnen. Daarna gaan we in op de domeinen Strategy en Governance. Ook volgt een uitvoerige behandeling van de drivers en de sturing op de informatievoorziening. Als laatste wordt ingegaan op de aansluiting van BiSL® Next op nieuwe ontwikkelingen als agile/scrum, DevOps en cloud. Het programma is interactief van opzet. Gedurende de twee dagen zijn er diverse groepsopdrachten. Deze training is voor professionals werkzaam in het vakgebied, zoals functioneel beheerders, informatiemanagers en consultants. Daarnaast is de training ook interessant voor professionals die een belangrijke rol hebben in het beheer en de ontwikkeling van IT vanuit businessperspectief zoals key-users, product owners en projectmanagers. De presentaties lichten de theorie toe. De oefenopdrachten bieden op hun beurt handvatten om de stof eigen te maken en te bediscussiëren.

0 | 0