Onderhandelen en conflicthantering
Nederlands

In iedere samenwerkingsrelatie nemen we tegenstellingen, meningsverschillen en verschillende belangen en doelen waar. Hoe we beoordeeld worden in onze functie hangt ook af van de vraag of we al dan niet effectief kunnen omgaan met tegenstellingen, of we goed kritiek kunnen geven en ontvangen en of we goede resultaten behalen in overleg- en onderhandelingssituaties. Het is dus van belang om op een soepele manier om te gaan met tegenstellingen. Gebeurt dat niet, dan ontstaan er spanningen. Spanningen kunnen ertoe leiden dat de werksfeer verslechtert, mensen elkaar gaan ontlopen of soms zelfs elkaar tegenwerken. Iedere organisatie is gebaat bij goede samenwerkingsrelaties, want alleen dan kunnen gezamenlijke doelstellingen worden gerealiseerd. Dit boekje gaat in op een aantal verschillende situaties waarin er sprake is van tegenstellingen en conflicten. Dat kan varieren van vergaderern en overleggen tot klachtenbehandeling en het geven en ontvangen van kritiek tot onderhandelen. Bij het omgaan met tegenstellingen is echter niet alleen wat we zeggen van belang maar vooral ook de manier waarop we dat doen! Ook aan de zogenaamde 'non-verbale' aspecten zal daarom de nodige aandacht worden besteed.

0 | 0

  • : 9789013094312
  • : Nederlands
  • : eBook
  • : oktober 2012
  • : 1
  • : 1 x 1 x 1 mm.
  • : Secretaresse Assistant Wijzer
  • : ePub met Adobe DRM - 2