Wij helpen je graag zo snel mogelijk. Kijk hieronder voor de meeste gestelde vragen en de antwoorden. Staat jouw vraag of antwoord er niet tussen? Onze klantenservice staat elke werkdag van 09.00 - 17.00 uur voor je klaar. Je kunt ons bellen op 088 - 7800 600, mailen naar klantenservice@bruna.nl. Je ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een reactie van ons.

Veelgestelde vragen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voor de meeste producten geldt bij thuislevering op werkdagen; voor 23:00 uur besteld, morgen in huis. Dit geldt echter niet voor alle artikelen. Bij alle artikelen wordt op de productpagina de levertijd voor het betreffende artikel aangegeven. Wij en DHL doen er alles aan om de bestelling op tijd bij jou te leveren. Helaas kan het door onverwachte omstandigheden en/of incidenten buiten onze invloedssferen voorkomen dat wij toch niet op tijd kunnen leveren.

Hoe download ik een eBook?

E-books download je vanuit de bestelbevestiging die je per e-mail ontvangt of vanuit ‘Mijn Bruna’ op onze website. Log in via ‘Mijn Bruna’ rechts bovenaan de website en klik daarna aan de linkerkant op ‘Mijn eBooks en luisterboeken’. Hier vind je al jouw gekochte eBooks terug. Openen en overzetten op jouw e-reader. Afhankelijk van het type eBook (.epub of .acsm) zijn er 2 manieren om eBooks te downloaden en over te zetten naar jouw e-reader:

Downloaden en overzetten van een .acsm eBook

Voor het downloaden en overzetten van een .acsm bestand dien je Adobe Digital Editions te gebruiken. Deze kun je hier downloaden.
Na het downloaden maak je eerste een Adobe-ID aan. Zorg ervoor dat je deze met hetzelfde e-mailadres aanmaakt als het e-mailadres dat is gekoppeld aan je Bruna account. Hierna kun je het eBook downloaden zoals je gewend bent. Het bestand kun je hierna openen met Adobe Digital Editions waarna het wordt omgezet naar een .epub bestand. Doe dit door bovenin te klikken op ‘Bestand’ en op ‘Toevoegen aan bibliotheek’. Hierna kun je het bestand selecteren wat je hebt opgeslagen. Koppel daarna jouw e-reader aan de computer, deze moet gelijk zichtbaar worden in Adobe Digital Editions. Sleep het bestand naar de e-reader zodat het wordt overgezet. Na het loskoppelen van de e-reader kun je het eBook gaan lezen.

Downloaden en overzetten van een .epub e-book

Via de bestelbevestiging of Mijn Bruna kun je het .epub bestand downloaden. Na het downloaden staat het bestand standaard in ‘Downloads’ op je computer. Indien je via de rechtermuisknop kiest voor ‘Opslaan als’ kun je zelf kiezen waar het bestand wordt opgeslagen. Verbind nu jouw e-reader met de computer. De e-reader wordt herkend waarna je deze kunt openen als opslagmedium/map. Sleep het gedownloade bestand naar deze map. Het eBook wordt nu op je e-reader geplaatst. Na het loskoppelen van de e-reader kun je het eBook gaan lezen.

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is bij een Bruna winkel?

Helaas hebben wij geen inzicht in de actuele voorraad van onze winkels. Daarom adviseren wij je contact op te nemen met de winkel bij jou in de buurt. Raadpleeg voor telefoonnummers en adressen van Bruna-winkels bij jou in de buurt onze winkelzoeker.

Waarom heb ik geen bestelbevestiging ontvangen?

Wanneer je geen bestelbevestiging hebt ontvangen en je de bestelling niet kan terugvinden in jouw Mijn Bruna account, kan het mogelijk zijn dat je orderbevestingsmail in jouw SPAM-inbox is geland. Het kan soms voorkomen dat je de bestelbevestiging niet ontvangt in je postvak-in. Controleer daarom eerst je SPAM-inbox. Staat de e-mail hier in dan kun je deze verplaatsen naar je postvak-in. Het e-mailadres wordt daarmee direct vertrouwd zodat je in de toekomst onze e-mails zult blijven ontvangen. Staat de bestelbevestiging ook niet in je SPAM-inbox neem dan contact op met onze klantenservice