Allemaal Sociaal 3.0
Allemaal Sociaal 3.0
Allemaal Sociaal 3.0
Allemaal Sociaal 3.0
Nederlands
224

In ‘Allemaal sociaal 3.0’ gaan de auteurs op zoek naar nieuwe recepten en duurzame oplossingen voor een maatschappij 3.0. Hoe herdefiniëren we economische waarde op lange termijn? Hoe en waar vinden social entrepreneurs en commerciële bedrijven elkaar? Hoe krijgt de ondernemende burger echt impact? En waarom moet de overheid zichzelf opnieuw uitvinden om zo mee de krijtlijnen te trekken voor een andere samenleving, waarin innovatieve samenwerkingsverbanden tot nieuwe inzichten leiden? Journalist Filip Michiels voerde voor dit boek urenlange gesprekken met Steven Serneels, Piet Colruyt, Marieke Huysentruyt en Johan Moyersoen, die de voorbije jaren bedrijven én overheden wereldwijd adviseerden in hun zoektocht naar een andere, duurzamere toekomst. Michiels ging zelf ook op zoek naar visionaire bedrijven, inspirerende social entrepreneurs en vernieuwende bestuursmodellen in binnen- en buitenland.

0 | 0

  • : 9789022332351
  • : Nederlands
  • : Hardcover
  • : 224
  • : september 2016
  • : 403
  • : 223 x 145 x 28 mm.
  • : Sociologie en antropologie