Constructief omgaan met irritatie en boosheid
Constructief omgaan met irritatie en boosheid
Constructief omgaan met irritatie en boosheid
Constructief omgaan met irritatie en boosheid
Nederlands
164
22.50

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende dag thuisbezorgd.

Leer met Constructief omgaan met irritatie en boosheid van Regine Herbig conflictsituaties hanteren vanuit authenticiteit én verbinding.

Boosheid is een signaal dat basale behoeften tekortkomen. Via een innerlijke dialoog kun je helder krijgen wat in je werd getriggerd door een conflict, en wat je nodig hebt. Vanuit je hart kun je de pijnlijke gevoelens die onder je boosheid liggen met mededogen benaderen en zo je innerlijke balans hervinden. Daarna wordt het mogelijk op vreedzame en respectvolle wijze de dialoog met de ander aan te gaan.

Regine Herbig verbindt inzichten van de westerse psychologie (vooral de geweldloze communicatie van Marshall Rosenberg), oosterse wijsheid en recent wetenschappelijk onderzoek over de relatie tussen emoties, hart en brein met elkaar. In dit boek vind je praktische voorbeelden en oefeningen om met begrip en empathie te leren communiceren met jezelf en anderen.

0 | 0

  • : R. Herbig
  • : Ankhhermes, Uitgeverij
  • : 9789020202793
  • : Nederlands
  • : Paperback
  • : 164
  • : november 2008
  • : 232
  • : 210 x 134 x 16 mm.
  • : Assertiviteit, motivatie, zelfvertrouwen en positieve geesteshouding; Interpersoonlijke communicatie en vaardigheden; Psychologie: emoties; Psychologie: het zelf, ego, identiteit, persoonlijkheid; Soft skills en omgaan met andere mensen