• NextPrevious

Het handboek strategisch coachen

Bekijk alles van

M. Kouwenhoven

Kies uitvoering
Aantal
49.99
Morgen in huis

Samenvatting

Samenvatting
De auteur maakt duidelijk hoe de lezer het beste kan halen uit zichzelf, uit anderen of uit een team, afdeling of bedrijf. Voor een strategie is kennis nodig in de vorm van een theorie, een methodiek en procedures. De auteur wil die kennis aanreiken en beschrijft hoe coach, gecoachte, medewerker en leidinggevende die informatie kunnen gebruiken. Een greep uit de onderwerpen: de Transactionele Analyse, de systeemtheorie, een aantal methodieken, coachen van herstelgedrag, taak- en welzijnsgericht coachen, coachen van teams en coachen van lastige lieden of lastige leerlingen. Het boek is bedoeld voor zowel de coach als de gecoachte en voor zowel de leidinggevende als de medewerker. Maarten Kouwenhoven is psycholoog, psychotherapeut, management consultant en opleider in de Transactionele Analyse. Inhoud DEEL I 1 Strategisch coachen 2 Contact en contract 3 De strategie van coachen 4 Coachen op de mens-as 5 Coachen op de taak-as 6 Transactionele Analyse 7 Systeemtheorie 8 Ethologie DEEL II Toepassingen 9 Simulaties: coachen als spel 10 Loopbaan coachen op de S-curve 11 Coachen van teams 12 Coachen van lastige lieden 13 Coachen van lastige leerlingen 14 Coachen van herstelgedrag 15 Coachen van ethische dilemma's
Lees meer...

Productinformatie

Auteur
M. Kouwenhoven
Uitgever
Uitgeverij Boom/Nelissen
Taal
Nederlands
ISBN
9789024418008
Productsoort
Boek
Uitvoering
Paperback
Reeksnaam
PM-reeks
Categorie
BoekenNederlandse boekenBusiness & CommunicatieManagementLeidinggeven & Coaching
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
7/1/2007
Aantal pagina's
427
Formaat
235 x 151 x 26 mm
Lees meer...

Bestsellers

Bekijk alles We hebben de meest populaire boeken van dit moment voor jou op een rij gezet. Boeken uit de Top 100 worden gratis thuisbezorgd.

Laatst bekeken