Managementmodellen voor strategie en kwaliteit
Managementmodellen voor strategie en kwaliteit
Managementmodellen voor strategie en kwaliteit
Managementmodellen voor strategie en kwaliteit
39.95

Op werkdagen voor 23.00 uur besteld, volgende dag in huis

Goed management heeft gereedschap nodig. Een timmerman zijn hamer, een specialist zijn scalpel, een kok zijn pannen en een manager zijn managementmodellen. Managementmodellen zijn gecondenseerde theoretische kennis over het functioneren van organisaties. Ze kunnen helpen om de snel veranderende wereld binnen en buiten organisaties beter te begrijpen. Managementmodellen voor strategie en kwaliteit biedt u een overzicht van de ‘state of the art’ van de meest gebruikte strategie- en kwaliteitsmodellen in Nederland. Bij elk model vindt u tevens goede verwijzingen naar gespecialiseerde boeken en internetsites. U kunt de voor u interessante modellen er nog eens op naslaan. Om te kunnen bepalen welk model het beste past bij uw situatie, is een scoringsmatrix ontwikkeld. De matrix maakt een vergelijking tussen de modellen mogelijk op drie soorten kenmerken: het invoeringsproces van het model, de inhoud ervan en de omgeving van de organisatie. Moet een model top-down of bottom-up worden ingevoerd? Hoe lang mag het duren? Doen we het zelf of zoeken we externe ondersteuning? Moeten we sneller en flexibeler werken? En hoe presteren we ten opzichte van de concurrentie? Voldoen we wel aan alle wensen van onze klanten? Met behulp van de matrix vergelijkt u de strategie- en kwaliteitsmodellen om er in het betreffende hoofdstuk meer over te lezen. Dit boek vervult dus een gidsfunctie. Kijk, vergelijk en kies snel en doeltreffend het best passende managementmodel voor uw situatie.

0 | 0

  • : Marc Muntinga
  • : Boom
  • ISBN : 9789013066807
  • : Nederlands
  • : Paperback
  • : 221
  • : september 2009
  • : 377
  • : 243 x 159 x 13 mm.
  • : Sigma Organisatiekwaliteit