Media
60.50

3 - 5 Werkdagen

De verhalen die films ons vertellen, de hoge omloopsnelheid van content in nieuwe media en de commerciële aard van televisieprogramma’s zijn een intrinsiek onderdeel van onze samenleving. Hoe gaan we hiermee om? Media sluit aan bij de vraag om toekomstbestendige beroepsvaardigheden en leert studenten de vaardigheden bij die in een dynamische mediawereld relevant zijn. Ieder hoofdstuk besteedt aandacht aan het effectief inzetten van media in verschillende beroepspraktijken en voor verschillende doeleinden. Elk hoofdstuk begint met een openingscasus en eindigt met een samenvatting en opdrachten. In de nieuwe editie is een nog sterkere koppeling tussen theorie en beroepspraktijk gemaakt. De voorbeelden uit de praktijk brengen de theorie bij het toekomstige werkveld van studenten. De didactische eenheid is versterkt door te redigeren op formuleringen, begrippen en stijl. - Eerste Nederlandstalige boek dat het gehele veld van mediastudies bestrijkt; - leert toekomstbestendige beroepsvaardigheden voor de dynamische mediawereld; - met (online)opdrachten en praktijkvoorbeelden uit de beroepspraktijk. Op www.media.noordhoff.nl staan antwoordrichtingen bij de vragen aan het einde van de hoofdstukken, open vragen over de toepassing van de lesstof en per hoofdstuk een open vraag naar de waarde van de in dat hoofdstuk behandelde lesstof voor het toekomstige vakgebied of de studierichting van de individuele student. Doelgroep Beschikt vanaf de propedeuse. Voor alle studierichtingen waarin media een rol spelen, zoals: Commerciële Economie, Communicatie, Communicatiemanagement, Communication Multimedia Design, Journalistiek, Marketing Communicatie, Media Entertainment Management, Media Informatie Communicatie, Reclame, Media, Design en Small Business & Retail. Marleen Boer heeft na haar studie Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Rijksuniversiteit Groningen gewerkt bij diverse overheidsorganisaties en bedrijven als projectleider, communicatieadviseur en eindredacteur. In projecten, communicatievraagstukken en mediaproducties staat het verbinden van rode draden centraal. Boer is auteur van het boek Handboek voor de interne communicatiespecialist Philip Corsius studeerde Theater-, Film- en Televisiewetenschap aan Universiteit Utrecht. Hij studeerde af op Transmedia Storytelling en werkte daarna als bedrijfsfilmmaker en scenario-stagiair. Corsius is docent aan Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg, waar hij onder meer lesgeeft in de minor Transmedia Storytelling en studenten begeleidt bij hun afstuderen. Vincent Crone is universitair hoofddocent bij het Media- en Cultuurwetenschappen, faculteit Geesteswetenschappen van Universiteit Utrecht. Hij is onderwijsdirecteur van onder meer de bacheloropleiding Media & Cultuur en de masteropleidingen Film- en Televisiewetenschappen en Nieuwe Media en Digitale cultuur. Zijn colleges gaan veelal over de rol van media in de samenleving en over mediaproductie. Bas den Herder is hogeschooldocent en onderzoeker communicatie, media en politiek. Hij studeerde Politicologie aan Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij werkt als docent Overheidscommunicatie, Mediatraining en Zakelijk Schrijven bij Windesheim Flevoland. Den Herder publiceert in bedrijfs- en culinaire bladen en voor politieke media en is redactielid van De Speld. Gyurka Jansen werkte na zijn bachelor Sociologie als online marktonderzoeker. Hij is zelfstandig media-adviseur voor het opzetten van redactionele teams. Ook geeft hij trainingen en workshops internetgebruik en traint hij (bedrijfs)redacties en marketingteams in de mogelijkheden van online media. Nico Kussendrager is geograaf en journalist. Hij was redacteur buitenland van het dagblad Trouw, hoofdredacteur van vakbladen, medewerker van diverse radio- en televisieprogramma’s en docent Journalistiek aan Hogeschool Utrecht. Kussendrager is coauteur van het veelgebruikte Basisboek Journalistiek en doet onderzoek naar mediagebruik. Rob Leurs is als docent

0 | 0