Slim onderpresteren aanpakken
Slim onderpresteren aanpakken
Slim onderpresteren aanpakken
Slim onderpresteren aanpakken
25.50

3 - 5 Werkdagen

Slim onderpresteren aanpakken kan vanaf nu ook in de basisschool. Onderpresteren begint vaak al erg vroeg. Leerlingen gaan uitdagingen uit de weg en/of ze gedragen zich heel faalangstig. De auteurs hebben voor deze basisschooleditie een pakket ontwikkeld met oefeningen die de leerkracht of begeleider binnen en buiten de school kan inzetten. De Superhelden, Anna Angstige, Ulrike Uitsteller, Erik Eigenzinnige, Peter Perfectionist en Olivia Oogappel nemen leerkracht/begeleider en leerling mee in hun leefwereld. Ze vertellen over de moeite die ze hebben bij het leren én ze reiken heel wat tips aan. De Superhelden nodigen de leerling uit om zijn eigen verhaal te maken. Stap voor stap groeit de leerling in het slimmer aanpakken. Dit lespakket geeft de leerkracht/begeleider ruimte om eigen keuzes te maken in de oefeningen. Je kunt ermee werken in kleine groepjes (tot 8 deelnemers) en individueel. Het boek geeft ook de juiste omkadering en achtergrondinformatie en biedt zo handvatten om direct met de werkvormen aan de slag te gaan. Auteurs en ontwikkelaars drs. Ophélie Desmet en psychotherapeut Tania Gevaert zijn niet aan hun proefstuk toe. Eerder brachten zij 'Slim onderpresteren aanpakken' uit voor 14+ en hun begeleiders. In deze basisschooleditie werd gekozen voor een lespakket op maat van leerling en leerkracht. Ze werkten daarvoor samen met illustrator Seamoose. Eerste indrukken van lezers: "Die Superhelden! Ze nemen je écht mee." "Op maat van de leerkracht, kant-en-klaar." "Een mooi vervolg op de 14+ versie, aangepast aan de doelgroep." Samen stichtten ze de vzw Steunpunt Onderpresteren en schreven ze twee boeken over dit thema: - Slim onderpresteren aanpakken (Gevaert & Desmet, 2014; uitg. Garant) - Slim onderpresteren aanpakken - Basisschooleditie (Desmet & Gevaert, 2019; uitg. Garant) Beide boeken helpen leerkrachten/begeleiders en hun leerling op weg naar beter presteren.

0 | 0