Apple
Nederlands
240
10.99

Direct downloaden

Onthullende blik achter de schermen van het mysterieuze bedrijf Als het kantoor van Apple de Chocoladefabriek van Willy Wonka zou zijn, dan is dit boek van Adam Lashinsky het gouden ticket om uitgenodigd te worden door dit geheimzinnige bedrijf. Het boek onthult de geheime systemen, tactieken en leiderschapsstrategieën die ervoor hebben gezorgd dat Steve Jobs en zijn bedrijf het ene na het andere succes wisten te behalen en een cultstatus rond elke product wisten te creëren. Dit boek biedt nieuwe informatie over hoe Apple voortdurend innoveert, deals sluit met leveranciers en hoe de transitie in het ‘post-Jobs-tijdperk’ plaatsvindt. Lashinsky introduceert begrippen als DRI (Directly Responsible Individual: Apples methode om aan elke taak een direct verantwoordelijke medewerker toe te wijzen) en geeft een inkijkje in de mysterieuze ‘Top 100-bijeenkomsten’ (een jaarlijks ritueel waarvoor de 100 meest veelbelovende managers worden uitgenodigd voor een uiterst geheim meerdaags event met de CEO). Adam Lashinsky is een van de meest ervaren redacteuren van het magazine Fortune. Hij kent Apple als geen ander; al in 2008 plaatste Fortune een coverstory van Lashinsky waarin hij onthulde dat Tim Cook, toen nog een grote onbekende, werd klaar gestoomd om op termijn Steve Jobs op te volgen als CEO. Recensie(s) Apple is het merkwaardige bedrijf uit Californie dat de Macintosh-computer bedacht en de markt verraste met innovatieve producten als iPon, iPad en iPhone. Zijn eigenzinnige, grillige en creatieve leider Steve Jobs overleed in 2011, 56 jaar oud. Hij hulde het bedrijf in afschermende geheimzinnigheid (niks transparantie) en bestuurde het volgens eigen regels, haaks op gevestigde bedrijfskundige opvattingen. Hoe kan een bedrijf vol dwarsliggers succesvol functioneren? Hoe steekt het in elkaar en hoe organiseert het zijn beroemde creativiteit? Wie wordt de nieuwe CEO en hoe zal het gaan in het 'post-Jobs-tijdperk'? Adam Lashinsky, ervaren redacteur van het tijdschrift Fortune, kent Apple en veel oud-medewerkers al jaren. Hij schetst een fascinerend beeld van de huidige situatie: de organisatiestructuur, managementfilosofie, stijl van leidinggeven, het productbeleid, de marketingstrategie enzovoort. De lezer maakt ook kennis met de nieuwe topman Tim Cook. De auteur kreeg niet Apple's officiele medewerking, maar produceerde desondanks een hoogst interessant en prettig leesbaar boek. Drs. H. Alblas

0 | 0

  • : Adam Lashinsky
  • : Spectrum
  • : 9789000309016
  • : Nederlands
  • : eBook
  • : 240
  • : februari 2012
  • : 1
  • : 1 x 1 x 1 mm.
  • : ePub met digitaal watermerk - 2
  • : Bedrijfsmanagement