Issuedenken
Nederlands
192

In de internationale media duiken steeds vaker termen als CEO- en corporate activisme op. Men beseft dat je als bedrijf maatschappelijke impact kan en moet maken. In Nederland dringt dit nu langzaam ook door. Want de ogen sluiten voor wat er in de samenleving leeft, is niet alleen de snelste route richting reputatieschade, maar ook een gemiste kans. Bij impact gaat het altijd om maatschappelijke issues. Onderwerpen die beroeren, verbinden en om actie vragen. Van plofkip tot plastic soep, van ouderenzorg tot vluchtelingenproblematiek: elke burger heeft er wel een mening over en verwacht dat ook van het bedrijfsleven. Goed uitgevoerd issuebeleid helpt organisaties om de juiste strategische keuzes te maken. Issuedenken laat zien hoe je via issues maatschappelijke impact kunt hebben en maken. Daarbij komen vragen aan bod als: Welk issue kies je? Welke risico's loop je als je je uitspreekt of verbindt aan een issue? Waarom kies je een specifiek issue? Wat doe je als je ongewild te maken krijgt met een issue? Hoe kun je je impact zo groot of zo klein mogelijk maken? Voor wie Issuedenken is voor alle organisaties die hun reputatie willen verstevigen, innovaties willen stimuleren en hun maatschappelijke zichtbaarheid en sympathie willen vergroten. Over de auteurs Mayke en Sybrig van Keep zijn oprichters en eigenaren van De Issuemakers, een communicatieadviesbureau dat al tien jaar gespecialiseerd is in het adviseren op het gebied van issues. In dit boek delen ze de kennis en inzichten die ze in die tien jaar hebben opgebouwd.

0 | 0

  • : 9789024402588
  • : Nederlands
  • : eBook
  • : 192
  • : november 2018
  • : 1
  • : 1 x 1 x 1 mm.
  • : ePub met digitaal watermerk - 2
  • : Management, Issue, Ondernemen