• NextPrevious

Handboek publiek management

Kies uitvoering
Aantal 1
23.99
Directe download na aankoop

Samenvatting

Samenvatting
Publieke organisaties moeten bedrijfsmatig werken, hun prestaties meten, in ketens samenwerken en aantoonbaar resultaten boeken. Dat klinkt makkelijker dan het is. Bedrijfsmatigheid, prestatiesystemen en ketens geven steeds minder houvast voor ministeries, gemeenten, uitvoerders, politie en justitie, ziekenhuizen, GGZ-instellingen, scholen, en al die andere organisaties die maatschappelijke waarde leveren. Dit boek analyseert het management van die publieke organisaties. Door `state of the art kennis bijeen te brengen worden eenvoudige opvattingen over publiek management gerelativeerd en wordt een eigen perspectief op publiek management ontwikkeld. Prestatiesystemen en ketens worden niet verworpen, maar wel als beperkt en beperkend gezien. Vanuit een andere kijk op publiek management worden krachtiger managementinzichten en -aanpakken gepresenteerd. Die zijn relevant voor studenten, maar ook voor publieke managers, beleidsmakers en -uitvoerders, politici en adviseurs. Deskundige auteurs bespreken actuele managementthemas, geclusterd naar de klassieke kernthemas Strategie, Organisatie en Bedrijfsvoering. Ze behandelen onder meer leiderschap, ketens en netwerken, samenwerking, management en media, professionals, verantwoording, organisatiecultuur, financieel management, kwaliteit, en HRM. Via inleidende en uitleidende hoofdstukken krijgt de lezer systematisch inzicht in de opkomst, achtergronden en effecten van prestatiegericht management. Publiek management, zo wordt geconcludeerd, draait om het behendig op elkaar betrekken van prestaties, primaire processen en politiek. Mirko Noordegraaf, Karin Geuijen en Albert Meijer (redactie) zijn verbonden aan het departement Bestuurs- en Organisatiewetenschap (USBO) van de Universiteit Utrecht. Binnen de USBO coördineren zij de onderzoeks- en onderwijslijn Publiek Management. Met publiek managementdeskundigen uit Utrecht, maar ook van andere universiteiten, ontwikkelen zij nieuwe ideeën over publiek management. Aan dit handboek werkten mee: Arjen Boin, Aline Bos, Paul Boselie, Mark Bovens, Sara le Cointre, Marja Gastelaars, Teun Hardjono, Paul t Hart, Sandra Jacobs, Martijn Koster, Peter Leisink, Martijn van der Meulen, Monique Mulders, Martijn Ridderbos, Thomas Schillemans, Sandra Schruijer, Margo Trappenburg, Wouter Vandenabeele, Leopold Vansina, Jeroen Vermeulen, Bas de Wit en Kutsal Yesilkagit.
Lees meer...

Productinformatie

Uitgever
Boom uitgevers Den Haag
Taal
Nederlands
ISBN
9789460944123
Productsoort
eBook
Uitvoering
eBook
Categorie
BoekenNederlandse boekenBusiness & CommunicatieEconomieBestuurskunde & Beleidskunde
Leeftijd
Volwassenen
Verschijningsdatum
9/30/2011
Formaat
0 x 0 x 0
Lees meer...

De nieuwste eBooks

Bekijk alles Ontdek de nieuwste eBooks van dit moment. Zo mis je niets.

Laatst bekeken